2,5 tys. zł straciła mieszkanka powiatu ostrowieckiego, którą oszukali przestępcy działający w Internecie.
Kobieta otrzymała wiadomość SMS od rzekomej firmy kurierskiej, z treści której wynikało, że musi pobrać kod do odbioru paczki. W wiadomości podany był również link do aplikacji. Poszkodowana postępowała zgodnie ze wskazówkami, w tym czasie czekając na przesyłkę – informuje Ewelina Wrzesień z komendy policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Podczas logowania do aplikacji banku, zainstalowanej w telefonie, została poproszona o podanie loginu i hasła. Zdziwiło ją to, bo zawsze wpisywała tylko czterocyfrowy pin, ale mimo to, podała swoje dane. Wieczorem otrzymała wiadomość, że z jej rachunku bankowego na inne konto zostały przelane pieniądze w kwocie 2,5 tys. złotych.
Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów lub kurierów. Powinniśmy weryfikować ich żądania i sprawdzać, jaką transakcję mamy zaakceptować.
Ograniczone zaufanie może ustrzec przed utratą pieniędzy.