„Strategię elektromobilności Gminy Prudnik” uchwaliła tamtejsza rada miejska. Bez tego dokumentu trudno będzie pozyskiwać dofinasowanie na rozwój lokalnej infrastruktury m.in. dla pojazdów z elektrycznym napędem.
– Gra toczy się o najnowsze technologie, a strategia ta jest dokumentem wyjściowym – wyjaśnia Jarosław Szóstka, wiceburmistrz Prudnika. – Jeżeli będziemy chcieli się starać o dofinansowania unijne, czy rządowe pod kątem np. stawiania stacji zasilających samochody elektryczne, czy budowę innej infrastruktury to niezbędnym dokumentem jest właśnie taka strategia. Wykaże ona, czy gmina Prudnik jest przygotowana i jaki ma konkretny harmonogram działań.
We wrześniu 2019 roku gmina Prudnik zawarła umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Na tej podstawie otrzymała 19 tys. złotych na opracowanie strategii rozwoju elektromobilności. Realizację związanych z tym celów określa m.in. ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Z kolei dziś (26.06) rusza nabór wniosków na zakup samochodów elektrycznych. Można składać wnioski na dofinansowanie zakupu taksówek, vanów oraz samochodów rodzinnych. „Zielony samochód”, „eVAN” i „Koliber” to nowe programy ministerstwa klimatu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które wspierają rozwój elektromobilności. W sumie – na programy „Zielony samochód” dla klientów indywidualnych, „eVAN” i „Koliber” przeznaczono blisko 150 milionów złotych. Dofinansowanie do zakupu domowych ładowarek e-samochodów, zgodnie z zapowiedzią ministra klimatu Michała Kurtyki, pojawić ma się w programie „Mój prąd”, wspierającym zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych.