Pod hasłem „Stop hejtowi! Nie oczerniaj górnika!” ruszyła kampania organizowana przez Jastrzębską Spółkę Węglową i Fundację JSW.
Włączyły się w nią znane osoby, pochodzące ze Śląska – sportowcy: Kamil Glik i Justyna Święty-Ersetic, artyści: kabaret Łowcy.B oraz zespół Tabu.
„W dobie pandemii COVID-19 z troski o swoje zdrowie i zdrowie bliskich, ze strachu o przyszłość, ludzie zaczęli szukać kozła ofiarnego. Kogoś, na kogo będą mogli wylać swoje żale, obarczyć całą odpowiedzialnością za sytuację i wyładować swój gniew” – czytamy na stronie nieoczerniaj.pl.
– Kampania ma na celu zatrzymanie nieuzasadnionej fali wrogości, z jaką spotykają się górnicy oraz ich rodziny. Wierzymy, że nasza kampania przywróci prawdziwy, pozytywny wizerunek Śląska, górników i branży wydobywczej – powiedział Włodzimierz Hereźniak, prezes zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej.