Nowe terminale przeładunkowe w porcie Szczecin chce budować sześć firm. Tyle ofert wpłynęło do przetargu w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”.
Najtańsza wynosi ponad 340 tys. złotych, a najdroższa to prawie 600 tys. złotych. W rejonie Kanału Dębickiego zmodernizowane będą nabrzeża: Czeskie, Słowackie i Fińskie, do 12,5 metra.
Przewidziana jest też budowa nowego nabrzeża Norweskiego, a w przyszłości być może nabrzeża Duńskiego, które zamknie tę część kanału. To tam będzie koncentrowała się obsługa drobnicy, w tym kontenerów.
Obok Kanału Dębickiego prace budowlane toczyć się będą również w Basenie Kaszubskim. Powstanie tam m.in. nowe nabrzeże Dąbrowieckie, a zmodernizowane zostaną np. nabrzeża Katowickie i Chorzowskie. W tym przypadku na oferty na roboty budowlane Zarząd Morskich Portów czeka do 15 czerwca.
Obie inwestycyjne mają być wykonane do końca 2023 roku.