Klienci opolskiego ZUS masowo odwiedzają placówki w regionie. W ciągu dwóch pierwszych dni od ich otwarcia doradcy udzielili wsparcia ponad 2 tysiącom osób – poinformował Sebastian Szczurek, rzecznik regionalny ZUS w Opolu.
Po kilkutygodniowej przerwie, od poniedziałku możliwe jest osobiste załatwianie spraw w opolskich placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tylko w dwóch pierwszych dniach – 4 i 5 maja – z tej formy kontaktu skorzystało ponad 2,2 tysiąca osób.
„Prawie 900 klientów załatwiło sprawy związane z emeryturami i rentami. Niewiele mniej, bo około 850 osób skorzystało z usług doradców dla pracodawców i pracowników, a prawie 500 złożyło dokumenty o zasiłki, głównie chorobowe i opiekuńcze” – wylicza Radosław Siczewski, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w opolskim oddziale ZUS.
Nadal utrzymuje się wysokie zainteresowanie możliwością założenia i korzystania z Platformy Usług Elektronicznych, dzięki której niemal każdy dorosły może załatwić szereg spraw w ZUS online, bez wychodzenia z domu. W pierwszym kwartale br., swoje konto na PUE ZUS utworzyło ponad 1400 użytkowników z regionu, a z tej formy kontaktu z ZUS korzysta już teraz prawie 54 tys. klientów w województwie.
Rzecznik opolskiego ZUS przypomina, że pomimo otwarcia placówek dla klientów, nadal obowiązują w nich zasady bezpieczeństwa, czyli zachowanie co najmniej 1,5 m odstępu między klientami, obsługa jednej osoby przy stanowisku z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnościami, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem.