Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego i Regionalne Centrum Polityki Społecznej uruchomiły interwencyjną linię telefoniczną. Jest to telefon zaufania dla dzieci i młodzieży w czasie kryzysu.
Uruchomiona linia jest formą wsparcia w sytuacjach kryzysowych, które narastają wśród wielu młodych osób w okresie epidemii koronawirusa. – Dzieci i młodzież mogą kontaktować się nie tylko telefonicznie, ale też przez media społecznościowe – mówi Tomasz Bilicki, specjalista od interwencji kryzysowej. – Zapraszamy do korzystania z tego telefonu wszystkich, którzy doświadczają jakiegokolwiek kryzysu. To może być sytuacja związana z występującą pandemią, izolacją w domu czy kwarantanną. Ale są też ci młodzi ludzie, którzy myślą czasami o śmierci, samouszkadzają się, przeżywają jakieś zaburzenia lękowe czy depresyjne. Także oni niech czują się zaproszeni do tego, żeby skorzystać z tej formy wsparcia – zapewnia Bilicki.
Telefon 726 611 611 czynny jest siedem dni w tygodniu od 12:00 do 20:00, a między 20:00 a 24:00, psychologowie, pedagodzy i interwenci kryzysowi są dostępni poprzez aplikację Messenger lub Snapchat.