Urząd Pracy m.st. Warszawy uruchomił możliwość rejestracji osób bezrobotnych w sposób tradycyjny. To ukłon w stronę tych, którzy nie mogą tego zrobić przez internet – poinformował wydział prasowy ratusza. Od blisko miesiąca rejestracja była możliwa tylko przy pomocy profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego.
Od 17 marca w związku z epidemią i zawieszeniem bezpośredniej obsługi interesantów w stołecznym Urzędzie Pracy, osoby chcące zarejestrować się jako bezrobotne muszą składać wnioski przy użyciu podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Niemal po miesiącu od wprowadzenia tych ograniczeń władze stolicy uruchomiły ścieżkę rejestracji także dla tych, którzy nie mogą tego zrobić przez internet.
Wnioski można wrzucać do specjalnych skrzynek
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od godz. 8 w środę wnioski z kompletem dokumentów można wysyłać pocztą albo wrzucać do skrzynek, które w godzinach pracy urzędu wystawione są przed siedzibami przy ul. Grochowskiej 171B i Ciołka 10A.
Wnioski do wypełnienia można odebrać przed wspomnianymi siedzibami urzędu lub pobrać z jego strony internetowej https://warszawa.praca.gov.pl/. Pod tym adresem dostępna jest także pełna lista dokumentów, których kserokopie należy dołączyć do wniosku.
Kserokopie dokumentów muszą być własnoręcznie podpisane
„Ważne: wnioski oraz wszystkie niezbędne dokumenty (tylko ich kserokopie!) muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Datą rejestracji będzie data wpływu dokumentów do urzędu, nie data wysyłki” – podkreślił wydział prasowy ratusza.
Ta forma rejestracji jest również dostępna dla osób niepełnosprawnych.