Zakończyła się trzydniowa sesja zdalnych egzaminów próbnych dla ósmoklasistów. Dziś uczniowie musieli wykazać się swoją znajomością języków obcych. Do wyboru było ich sześć.
Arkusz z zadaniami z języka angielskiego bardzo wysoko ocenia Sławomir Sobocki, anglista i konsultant Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Jak mówi, zadania były zróżnicowane i przyjazne dla ucznia.
– Same treści były przyjazne. Mówię na przykład o zadaniach z tłumaczenia fragmentów tekstów. Tu przykładem może być zadanie 13, w którym uczniowie musieli przetłumaczyć zwroty w języku polskim na angielski – opowiada Sławomir Sobocki.
Jak zastrzega, ważne było uważne słuchanie wypowiedzi lektora, bowiem część pytań wymagała zwrócenia uwagi na drobne szczegóły zawarte w nagraniach.
Stanisław Janusiński, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 13 w Kielcach uważa, że egzaminy próbne dla ósmoklasistów sprawdziły się jako forma przypomnienia i utrwalenia wiedzy. Arkusze wypełniane przez uczniów są teraz sprawdzane przez nauczycieli.
– Pościągałem już odpowiedzi od Ministerstwa Edukacji Narodowej i wysłałem je do nauczycieli, żeby mogli omówić z uczniami co zrobili dobrze, a gdzie wystąpiły błędy – mówi dyrektor.
Podkreśla, że prace uczniów nie będą ocenianie.
– Celem egzaminów próbnych było przede wszystkim sprawdzenie wiedzy ósmoklasistów – tłumaczy Stanisław Janusiński.