Od połowy przyszłego roku zacznie działać rozporządzenie ministra infrastruktury, które zdejmie z maszynistów obowiązek trąbienia przed każdym przejazdem kolejowym. Nad wewnętrznymi przepisami pracują teraz kolejarze.
Jak mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe, w okolicy najlepiej strzeżonych przejazdów używanie sygnału „baczność” nie będzie wymagane. Zastrzega, że ograniczenie sygnałów dźwiękowych nie może być związane z ograniczeniem bezpieczeństwa. Maszynista w takich miejscach wciąż będzie mógł sygnału użyć, o ile uzna, że wymaga tego bezpieczeństwo.
200 POCIĄGÓW W CIĄGU DOBY
Z nowych przepisów cieszy się Agnieszka Bartków, przewodnicząca zarządu dzielnicy Orunia, Święty Wojciech, Lipce. Jak mówi, mieszkańcy od dłuższego czasu apelowali o zmiany.
Jak zapowiadają kolejarze, nowe przepisy będą dotyczyły około 700 z 14 tys. przejazdów w Polsce. Których, o tym kolejarze poinformują w pierwszej części roku.