W związku z budową S7 na odcinku Szczepanowice – Widoma, 6 listopada 2019 r. zmieniona zostanie organizacja ruchu w Szczepanowicach na DK7. Od godz. 10.00 nastąpi przełożenie ruchu z DK7 na tymczasowy bypass, czyli drogę tymczasową, przebiegającą równolegle do DK7. Zmiany mają obowiązywać przez 12 miesięcy.
Przypomnijmy, czternastokilometrowy odcinek z Widomej do Szczepanowic to pierwszy z czterech etapów, na które podzielono tę inwestycję. Symboliczną łopatę wbito tam we wrześniu tego roku.
Nowa droga będzie prowadzić przez 16 miejscowości, między innymi przez Słomniki. Kierowcy będą mogli się nią poruszać po dwóch pasach w każdym kierunku.
Przyszły prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części realizacyjne. Są to: odcinek od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) – długość ok. 23 km; odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) – długości ok. 13 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) – długości ok. 18 km.
Największy problem jest z pierwszym odcinkiem od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice). Protesty mieszkańców wsi Poradów w powiecie miechowskim dotyczące ok. 5-km fragmentu S7 projektowanego w rejonie ich miejscowości doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Dlatego w ramach tego odcinka wyodrębniono dwa etapy – ten oprotestowany został wyłączony i będzie musiał uzyskać nową decyzję. „Zostało wszczęte nowe postępowanie. Z naszych informacji wynika, że RDOŚ jest na końcówce postępowania i możemy niebawem spodziewać się nowej decyzji środowiskowej” – zapowiada w rozmowie z Radiem Kraków Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA.
Dla drugiego etapu, 18-kilometrowego fragmentu od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Miechów, GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonawcę.
Odcinek od węzła Widoma do granic Krakowa ma wybranego wykonawcę – we wrześniu zeszłego roku GDDKiA podpisała umowę w tej sprawie z włoską firmą Salini Impregilo. Koszt tej inwestycji przekroczy 1,072 mld zł.