Jak promować i prawidłowo budować markę „Świętokrzyskiego Trójkąta Uzdrowiskowego”. O tym rozmawiano dziś w Busku-Zdroju podczas konferencji z udziałem m.in gości ze Stanów Zjednoczonych, Afryki, Norwegii, Argentyny, Belgii czy Wielkiej Brytanii.
Marek Bogusławski, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego podkreśla, że niezmiennie od lat motorem rozwoju województwa świętokrzyskiego są uzdrowiska.
– Wszyscy wiemy, jak wielką rolę odgrywa leczenie siarką, przywraca zdrowie i sprawność pacjentom z całego świata. To dobry moment, aby pokazać, że możemy to jeszcze bardziej, jeszcze lepiej rozwinąć po to, żeby jeszcze lepiej promować województwo świętokrzyskie, oczywiście z korzyścią dla regionu – mówi Marek Bogusławski.
Honorata Pierwała, prezes Stowarzyszenia Polsko-Amerykańskich biur podróży, uważa że świętokrzyskie uzdrowiska mają ogromne predyspozycje co do dalszego rozwoju. Jej zdaniem, Świętokrzyskie ma atrakcyjne turystycznie miejsca, bardzo nowoczesne i na wysokim poziomie obiekty, jest miła atmosfera. Również cenowo oferta uzdrowisk jest dla amerykanów bardzo atrakcyjna. Jedynym minusem jest promocja tych regionów, która obecnie jest niewystarczająca.
– Musicie być bardziej rozpoznawalni. Warto organizować więcej tego typu spotkań. Warto postawić na szerszą reklamę skarbu, jakim są wody siarczkowe. Dzięki temu ten region zyska jeszcze więcej – podkreśla Honorata Pierwała.
Z kolei Wojciech Lubawski, prezes Uzdrowiska Busko-Zdrój S.A. nie ukrywa, że przed zarządem stoi ogromne długoplanowe wyzwanie szczególnie w zakresie m.in. dróg i transportu. Fundamentalną rzeczą jest również stworzenie odpowiednich połączeń komunikacyjnych.
Na temat mocnych i słabych stron regionu mówiła również Barbara Plebankiewicz – tour operator z południowej Afryki. Zaznaczała, że równie ważna jest współpraca w tym utworzenie pakietów promocyjnych z zagranicznymi sieciami hotelowymi, biurami podróży by tych turystów przyciągnąć jak najwięcej.
– Świętokrzyskie jest na najlepszej drodze, ale jeszcze trochę brakuje. Dużo marketingu w Internecie i jak najwięcej promocji w social media – podkreśla Barbara Plebankowicz.
W trakcie dyskusji rozmawiano również nad przyszłością Kazimierzy Wielkiej, której, na początek, motorem napędowym będzie odkryty basen mineralny.