Poseł Michał Cieślak dementuje informacje Marzeny Okły-Drewnowicz dotyczące marginalizacji Skarżyska-Kamiennej na kolejowej mapie regionu. Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej parlamentarzystka PO stwierdziła, że planowany system tzw. „dziesięciu szprych”, czyli nowy system dojazdów kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego, pomija Skarżysko-Kamienną.
Michał Cieślak odpiera te zarzuty podkreślając, że w województwie świętokrzyskim, także w Skarżysku, będą prowadzone inwestycje łączące region z powstającym Centralnym Portem Komunikacyjnym.
– Dzięki przebudowie i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Wąsosz Konecki – Skarżysko- Kamienna, miasto otrzyma połączenie z Centralną Magistralą Kolejową i Opocznem – mówi.
Michał Cieślak zaznacza, że to nie wszystkie inwestycje mające na celu usprawnienie komunikacji kolejowej w regionie. W planach inwestycji związanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym są także następujące inwestycje: budowa nowej linii kolejowej na odcinku Wąsosz Konecki – Kostomłoty, przebudowa linii kolejowej nr 8 Kostomłoty – Kielce – Sitkówka Nowiny oraz przebudowa linii nr 73 na odcinku Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój. Na tej samej linii będą prowadzone prace na odcinku Busko-Zdrój – Żabno -Tarnów.
Michał Cieślak jest kandydatem z list Prawa i Sprawiedliwości w wyborach do Parlamentu Europejskiego w okręgu małopolsko-świętokrzyskim.