Kieleccy radni Komisji Sportu, Turystki i Promocji miasta pozytywnie zaopiniowali utworzenie Rady do Spraw wprowadzania i koordynowania idei Smart City w stolicy regionu świętokrzyskiego. Podczas czwartkowych obrad komisji, radni zastanawiali się nad wykorzystaniem nowych technologii oraz elementów strategii inteligentnego miasta przy promocji turystycznych walorów Kielc i regionu.
Jak informuje radny Karol Wilczyński, przewodniczący Komisji Sportu, Turystyki i Promocji Rady Miasta, idea Smart City może pomóc nie tylko w promocji ruchu turystycznego.
– To także szereg rozwiązań, które mają na co dzień ułatwiać życie mieszkańcom, a także osobom odwiedzającym Kielce i przedsiębiorcom. Będziemy chcieli brać czynny udział w posiedzeniu Rady Smart City, która ma zostać powołana na terenie naszego miasta. To gremium powinno wziąć na siebie duży ciężar tego, aby dołączyć do peletonu miast, które w tej dziedzinie mają wypracowane dobre rozwiązania – zaznacza.
Dariusz Kisiel radny Prawa i Sprawiedliwości podkreśla, że dyskutowano także o możliwościach uruchomienia w Kielcach aplikacji ułatwiającej planowanie wycieczek.
– Prawdopodobnie w mieście zostanie uruchomiona aplikacja footsteps, która odwiedzającym miasto określi priorytety trasy uwzględniające szczegółowe preferencje turysty – zaznacza.
Zdaniem Artura Sobolewskiego, dyrektora Wydziału Kultury, Sportu i Promocji Miasta, technologie smart, są przyszłością rozwoju ruchu turystycznego w takich miastach jak Kielce.
– W pierwszej kolejności jako miasto powinniśmy skorzystać z już istniejących systemów i aplikacji turystycznych ogólnopolskich, aby tam pokazać się z jak najlepszej strony. W dalszej kolejności powinniśmy rozwijać aplikację autonomiczną dedykowaną wyłącznie dla Kielc – zaznacza.
Podczas posiedzenia komisji radni dyskutowali także o możliwościach wprowadzenia jednej aplikacji miejskiej, dzięki której mieszkańcy mogliby łatwiej komunikować się z urzędnikami miejskimi czy radnymi.