Władze Kielce rozważają poszerzenie strefy płatnego parkowania oraz wprowadzenie zmian w organizacji ruchu w centrum miasta. Jedną z planowanych zmian jest między innymi otwarcie dla ruchu skrzyżowania ulic Paderewskiego i Sienkiewicza. Obecnie przejazd jest możliwy tylko dla służb mundurowych i komunikacji miejskiej.
Danuta Papaj, pełnomocnik prezydenta Kielc do spraw finansowych wyjaśnia, że pod koniec tygodnia ogłoszone zostaną konsultacje społeczne w tej sprawie.
– W konsultacjach chcemy także zapytać o poszerzenie strefy płatnego parkowania czy liczbę dostępnych miejsc parkingowych. Jednym z tematów ma być także otwarcie dla ruchu skrzyżowania ulic Paderewskiego i Sienkiewicza. Mocno skłaniamy się ku temu pomysłowi i zamierzamy iść w tym kierunku.
Niewykluczone także, że po zmianach zmieni się wysokość opłat oraz wprowadzone zostaną dwie strefy parkowania. Im bliżej centrum tym opłata będzie większa.
Władze Kielc chcą także, uporządkować kwestie ruchu na ulicy Sienkiewicza i uliczkach przyległych. Z informacji przygotowanych przez Straż Miejską wynika, że w ubiegłym roku za nieuprawniony wjazd na odcinek tylko ulicy Małej mandaty i upomnienia nałożono ponad 260 razy. W przypadku Sienkiewicza było to prawie 60 przypadków, a Rynku ponad 180.
– Przygotowujemy Straż Miejską do bardziej efektywnego działania. Na pewno będą to częstsze patrole, ale także zmiany w identyfikatorach wjazdowych. Możliwe, że trzeba je zrobić w bardziej jaskrawych kolorach, bardziej widocznych, aby ułatwić kontrolę patrolom Straży Miejskiej – powiedziała Danuta Papaj.
Na razie nie jest pewne, które ulice zostaną włączone do strefy. Urzędnicy rekomendują jednak, aby był to obszar na południe od ulicy Seminaryjskiej, czyli ulice Miodowicza, Jana Pawła II (odcinek Miodowicza – Seminaryjska), Prostej (odcinek Wojska Polskiego-Tarnowska), Słowackiego (odcinek Seminaryjska – Prosta), Śniadeckich (odcinek Seminaryjska – Prosta), Żeromskiego (odcinek Seminaryjska – Prosta) Wesołej (odcinek Seminaryjska – Wojska Polskiego), Wojska Polskiego (odcinek Seminaryjska – Prosta), Seminaryjska (odcinek Wesoła-targowisko miejskie).
Temat polityki parkingowej w mieście był także poruszany podczas komisji gospodarki komunalnej i ochrony środowiska kieleckiej rady miasta. Podczas posiedzenia radni zdecydowali się skierować dwa wnioski do prezydenta związane z polityką parkingową w mieście.
Agata Wojda, przewodnicząca komisji wyjaśnia, że pierwszy z nich dotyczy powołania zespołu, który miałby za zadanie wypracować jednolitą opłatę w strefie płatnego parkowania i parkingach zarządzanych przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Zieleni i Usług Komunalnych.
– Zintegrowanie możliwości opłat za parkowanie w ścisłym centrum jest niezwykle istotne. Chodzi o to, by korzystając z jednego ważnego biletu parkingowego można było zostawić pojazd np. na parkingu wielopoziomowym, a potem gdy jeszcze mamy czas przejechać w inne miejsce w strefie parkowania. Obecnie trzeba kupować dwa różne bilety.
Podczas komisji przedstawiono także dane dotyczące obłożenie strefy płatnego parkowania i parkingów mieście. Okazuje się, że miasto nadal dokłada do funkcjonowania Parkingu Centrum. Dziennie parkuje tam około 500 samochodów. Miejsc jest 386. Aby jego funkcjonowanie zwracało się opłata parkingowa musiałaby zostać podniesiona o około 50 procent – relacjonowali przedstawiciele RPZIUK.