„Moc Ponidzia” – to tytuł interaktywnego filmu promującego m. in. Busko-Zdrój i Wiślicę. Obraz stał się jedną z atrakcji buskiej „Kapsuły Wrażeń”, czyli zaopatrzonego w nowoczesne technologie pojazdu służącego promocji zdrojowej miejscowości i jej najbliższej okolicy.
Widz, po założeniu specjalnych okularów, może udać się na spacer po Parku Zdrojowym i buskiej promenadzie, a także m. in. zwiedzić podmiejski rezerwat Zimne Wody i odkryć najstarsze zabytki Wiślicy. Obraz jest rodzajem filmu sferycznego. Technologia pozwala na rejestrowanie rzeczywistości w sferze 360 stopni. Oglądający może zmieniać kierunek patrzenia i wybrać najciekawszy w danym momencie fragment otaczającej go rzeczywistości.
– Dzięki temu, projekcja filmu daje widzowi poczucie bycia wewnątrz dziejących się wydarzeń – wyjaśnia Robert Dąbal, dyrektor buskiego Centrum Kultury. – Widz może poczuć to wszystko, co chcieliśmy przekazać, czyli piękno Ponidzia, Buska-Zdroju i całej okolicy. Oglądający może być częścią tego filmu, co jest najbardziej innowacyjnym elementem całego przedsięwzięcia – dodaje.
„Kapsuła wrażeń” została zakupiona dzięki unijnej dotacji, o którą zabiegała Lokalna Grupa Działania „Królewskie Ponidzie” i Stowarzyszenie Przyjaciół Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz. Pojazd z filmem opowiadającym o Ponidziu i wykorzystującym inne narzędzia technologiczne służące promocji w tournée po Polsce wyruszy wiosną.
Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Ogólnopolskiego Turnieju Tańca, który odbywał się w Busku pod koniec października. Pieczę nad „Kapsułą wrażeń” sprawuje buskie Centrum Kultury. Film „Moc Ponidzia” można również oglądać w serwisie YouTube.