Jak radzić sobie z rozliczeniami podatków, po zmianach, które wejdą w życie od 1 stycznia? Skarbówka postanowiła pomóc mikroprzedsiębiorstwom i zorganizowała dla nich szkolenia. Mogą z nich skorzystać firmy zatrudniające nie więcej niż 10 osób i osiągające dochód, nie przekraczający 2 mln euro.
Od nowego roku właściciele takich przedsiębiorstw będą zobowiązani do prowadzenia elektronicznej ewidencji podatku VAT i przesyłania jej w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Dotychczas ten obowiązek dotyczył małych i średnich przedsiębiorstw.
Jak wyjaśnia Elżbieta Wereszczyńska z Urzędu Skarbowego w Sandomierzu, przesyłanie tych dokumentów możliwe będzie wyłącznie drogą elektroniczną, a nie każdy przedsiębiorca posługuje się tym sposobem dokumentacji. Spotkania mają więc charakter edukacyjny, ale mają też przekonać przedsiębiorców, że elektroniczna ewidencja docelowo ułatwi im załatwianie spraw podatkowych.
W pierwszym szkoleniu wzięła udział m.in. Lidia Czerwiec, która powiedziała, że sama prowadzi firmę i księgowość dlatego zależało jej na rzetelnej informacji o nowych zasadach. Wcześniej słyszała o nich, ale chce uporządkować te informacje. Z kolei Maciej Dąbrowski prowadzący biuro rachunkowe uważa, że bezpośredni kontakt z urzędem poszerzył jego wiedzę na temat podatku VAT.
Szkolenia odbywają się w każdy wtorek do końca listopada. Podobny harmonogram obowiązuje w każdym urzędzie skarbowym w naszym kraju.