Mieszkańcy i przedsiębiorcy mogą zgłaszać uwagi do projektu uchwały krajobrazowej w Kielcach. Rozpoczęły się konsultacje społeczne, które potrwają do połowy listopada.
Artur Hajdorowicz, dyrektor Wydziału Rewitalizacji i Rozwoju Urzędu Miasta, przekonuje, że głos mieszkańców ma pomóc w utworzeniu dokumentu, dzięki któremu uda się ograniczyć chaos reklamowy w mieście.
Uwagi mogą dotyczyć wszystkich założeń projektu, zapisów dotyczących wielkości nośników w poszczególnych częściach miasta, a także zasięgu 4 stref wyznaczonych przez miasto.
– Przede wszystkim chcielibyśmy uzyskać opinie osób bezpośrednio zainteresowanych problemem. Każdy, kto ma najmniejsze przedsiębiorstwo, stragan, czy sklepik, powinien być zainteresowany projektem. Ważne jest, aby w temacie wypowiedzieli się przedsiębiorcy związani z branżą reklamową – dodaje Artur Hajdorowicz.
Zdaniem Mateusza Kowalskiego z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej, problem reklam w miastach dotyczy przede wszystkim ich nielegalnych form. W jego ocenie, należy najpierw uporać się z tym problem np. poprzez regulacje w planach zagospodarowania przestrzennego a następnie regulować kwestię reklam kolejnymi aktami prawa lokalnego. Dodał jednocześnie, że rozpoczęcie prac na uchwałą od szerokich konsultacji to dobre posunięcie.
Katarzyna Sławska, właścicielka Bistro Pozdrowienia przy ulicy Bodzentyńskiej w Kielcach stwierdziła, że uporządkowanie przestrzeni w centrum miasta jest konieczne i zgadza się na wprowadzenie ograniczeń. Jej zdaniem reklamy nie muszą być pstrokate, żeby przyciągać uwagę. Tym kierowała się również przy wyborze szyldu dla swojego lokalu.
Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi za pośrednictwem portalu Idea Kielce. Istnieje również możliwość wysyłania uwag pocztą. Dodatkowo, 23 października o godz. 16.30 w ratuszu rozpocznie się otwarta dyskusja na temat zapisów uchwały. Na podstawie zebranych w jej trakcie opinii, zostaną wprowadzone zmiany. Ostateczna wersja uchwały ma być gotowa na początku kwietnia 2018 roku.