Kolejarze zabudowali już 15 z 26 rozjazdów na stacji Włoszczowa Północ. Wciąż trwa tam przebudowa torów, urządzeń sterowania ruchem i sieci trakcyjnej. Po remoncie, nastawnia będzie wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania. Po zakończeniu prac, pociągi będą tam mogły jeździć z prędkością 200 km/h.
Wykonawca przygotowuje teren do budowy drugiego peronu na stacji Włoszczowa Północ. Będzie tam też przejście podziemne, które połączy oba perony.
Przebudowa tej stacji to część modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej, która rozpoczęła się wiosną i mają potrwać do końca roku.
Jak przypomina Piotr Majerczak, dyrektor Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych, na czas prac magistrala została zamknięta na odcinku Idzikowice – Knapówka.
– Analizy wskazały, że to pozwala zrealizować trzykrotnie większy zakres prac. Dzięki temu szybciej poprawimy jakość obsługi podróżnych. Zaawansowanie inwestycji osiągnęło 60 procent, co oznacza wyprzedzenie w stosunku do harmonogramu – powiedział Piotr Majerczak.
Kolejarze wymieniają także sieci trakcyjne na szlakach Idzikowice – Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Po zakończeniu modernizacji będzie możliwy szybszy przejazd przez województwo świętokrzyskie. Według Piotra Majerczaka to niezbędne inwestycje.
– Centralna Magistrala Kolejowa to serce Polski. Przejeżdżamy od Śląska po Warszawę. Skrócenie przejazdu o każde kilka minut, sprawia że będziemy mogli udostępnić więcej pociągów – powiedział Piotr Majerczak.
Wartość prac to 162 miliony złotych. Zamknięty odcinek CMK – Idzikowice – Knapówka zostanie udostępniony 10 sierpnia tego roku.