2,5 miliona złotych przekaże Urząd Miasta Koronie Kielce. Pieniądze trafią do klubu w ramach kontraktu polegającego na świadczeniu usług promocyjnych podczas rozgrywek Lotto Ekstraklasy.
Do przekazania takiej sumy obliguje miasto umowa zawarta z nowym większościowym właścicielem Korony – Dieterem Burdenskim, który za 3 mln 677 tysięcy złotych kupił 72% akcji klubu. Niemiecki inwestor kupił spółkę w trzech ratach. Pierwsze dwie trafiły już do kasy miasta, trzecia ma wpłynąć po trzech miesiącach od podpisania umowy. Zapis w umowie zobowiązuje miasto do corocznego zakupu usługi reklamowej o wartości 2,5 mln złotych rocznie przez pięć lat od dnia podpisania umowy.
Artur Sobolewski, kierujący Wydziałem Kultury Sportu i Promocji w Urzędzie Miasta poinformował, że w zamian za tę kwotę klub jest zobowiązany do promocji miasta podczas rozgrywek Ekstraklasy. Zgodnie z umową na koszulkach piłkarzy pojawi się herb miasta, natomiast informacje reklamujące stolicę województwa świętokrzyskiego będą wyświetlane na bandach reklamowych, podczas meczów, transmitowanych przez telewizję. – Zarówno tych odbywających się w Kielcach jak i podczas spotkań wyjazdowych. – dodał.
Jak informowaliśmy, podobne kontrakty podpisywano z innymi kieleckim drużynami. 2 mln otrzymał Vive Turon, 400 tys. Effector, 70 tys. trafiło do AZS UJK, a szczypiornistki Korony Handball otrzymały 220 tys. złotych. O kwotach przekazanych drużynom, decydowały ich sukcesy sportowe, rozpoznawalność i obecność w mediach.