16 nauczycieli ze szkół w Bodzentynie, Chęcinach i Łopusznie, przez kilka miesięcy podpatrywało pracę swoich kolegów z Włoch. Zależało im przede wszystkim na poznaniu sposobów wykorzystywania technologii informatycznych na lekcjach. Dziś w kieleckim starostwie dzielili się zdobytą wiedzą.
Jak twierdzi Dariusz Kasprowicz, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Bodzentynie, w jego placówce już wykorzystuje się nowe technologie do przekazywania wiedzy. – Nasi nauczyciele pracują tymi samymi metodami, co Włosi, niemniej, wizyty studyjne pokazują, jaką drogą powinien iść rozwój szkół i nauczycieli. Świat się zmienia, technologie informatyczne stają się coraz bardziej popularne i szkoły muszą również je wprowadzać.
Jak dodaje Karolina Krajewska-Brelska, nauczyciela z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Łopusznie, obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczycieli z innego kraju pomaga przygotować ciekawsze zajęcia dla własnych uczniów. – Uczestniczyłam w lekcjach angielskiego. Były bardzo inspirujące. Już próbowaliśmy urządzić wideokonferencję, by uczniowie poznali żywy język angielski. Niestety Internet nas zawiódł, ale mam też nagrania angielskich studentów, które mogę uczniom odtwarzać – opowiada Karolina Krajewska-Brelska.
Projekt doskonalenia nauczycieli kosztował w sumie 54 tysiące euro. Unijne pieniądze na ten cel zdobył powiat kielecki. Starosta Michał Godowski nie ukrywa, że zależy mu na jak najlepszej jakości lekcji w powiatowych szkołach, bo dzięki temu przyciągają więcej uczniów, a od tego zależy wysokość subwencji oświatowej, którą dostanie powiat. W najbliższych miesiącach kolejni nauczyciele ze szkół podległych starostwu będą podpatrywać lekcje prowadzone w szkołach Wielkiej Brytanii.