28 osób odejdzie z kieleckiego ratusza w związku z reorganizacją urzędu. Będą to pracownicy, którzy nabyli prawa emerytalne, siedmiu z nich zajmowało do tej pory stanowiska kierownicze.
Ze swoją dotychczasową funkcją pożegnają się między innymi: dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji Wojciech Dębski, dyrektor wydziału Organizacyjnego Bożena Janicka oraz jej zastępca Teresa Kiniorska, a także dyrektor Biura Rady Miasta Ewa Łęk- Nocula i zastępca dyrektora wydziału Spraw Przestrzennych Władysław Boberek.
Siedmiu pracownikom, w tym zastępcy dyrektora wydziału edukacji kultury i sportu Krzysztofowi Tworogowskiemu zaproponowano inne warunki pracy i płacy. W związku z tak dużymi zmianami personalnymi zdecydowano, że podjęta zostanie procedura zwolnień grupowych. Konsultacje w tej sprawie prowadzono również z działającym przy kieleckim ratuszu związkiem zawodowym.
Zdaniem prezydenta Wojciecha Lubawskiego – rekonstrukcja urzędu jest konieczna, by usprawnić jego funkcjonowanie oraz dać szansę młodym. Prezydent tłumaczy również, że niemoralne jest, kiedy pracownik jednocześnie pobiera świadczenie emerytalne oraz dostaje pensję. Prezydent zaznaczył, że jego zastępcy pozostaną na stanowiskach do końca kadencji. Czesław Gruszewski i Tadeusz Sayor są w okresie ochronnym, wiek emerytalny osiągnął Andrzej Sygut. Prezydent wkrótce ogłosi konkursy na dyrektorów trzech nowych wydziałów: zarządzania energią, systemów zarządzania i usług informatycznych oraz kultury i promocji miasta.
Sekretarz Urzędu Miasta Janusz Koza tłumaczy, że od 2012 roku w ratuszu nie były prowadzone żadne zmiany. Reorganizacja ma na celu nie tylko poprawienie finansów gminy, ale także zwiększenie efektywności pracy urzędników. Dodał on, że zmiany w ratuszu są też odpowiedzią na głosy jakie dotarły z zewnątrz sugerujące, że urząd nie funkcjonuje tak jak powinien.
Dodatkowo w przyszłym roku urzędnicy chcą wprowadzać w życie system informatyczny obsługujący elektroniczne wersje dokumentów, aby więcej spraw można było załatwić z domu.
Na poprawę funkcjonowania urzędu ma także wpłynąć utworzenie nowych wydziałów między innymi Zarządzania Energią. Jak powiedział sekretarz – takie jednostki administracyjne z powodzeniem funkcjonują już w innych miastach. Wydział ma pozyskiwać środki zewnętrzne na inwestycje związane z energetyką. Dodatkowo, ma przejąć niektóre funkcje Wydziału Środowiska, jak chociażby prowadzenie programu ograniczania niskiej emisji. Ma on pełnić również nadzór nad zarządzaniem zasobami energetycznymi miasta i oświetleniem drogowym.
Z kolei o lepszą promocję Kielc w Polsce i zagranicą ma zadbać nowy wydział Kultury i Promocji, który został wyłączony z wcześniejszego wydziału edukacji. Jak zapewnił sekretarz urzędu, który w nowej strukturze będzie zarządzał Wydziałem Organizacyjnym – zmiany w urzędzie nie będą się wiązać z utrudnieniami dla klientów. Reorganizacja pracy ratusza powinna zakończyć się przed nowym rokiem.