Ponad 150 milionów złotych zaplanowano na rozbudowę stacji Włoszczowa Północ oraz Olszamowice. Rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec informuje, że inwestycje mają poprawić komfort obsługi pasażerów oraz zwiększyć prędkość pociągów przejeżdżających przez te dwie miejscowości.
Dodaje, że największe zmiany czekają pasażerów na stacji Włoszczowa Północ, gdzie wybudowany zostanie drugi peron. Będą na nim wiaty, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie, antypoślizgowa nawierzchnia oraz windy, które ułatwią wsiadanie do pociągów osobom niepełnosprawnym i pasażerom z ciężkim bagażem lub wózkiem. Oba perony mają zostać połączone kładką lub przejściem pod torami. Mirosław Siemieniec dodaje, że w ramach inwestycji powstanie także nowa nastawnia. Ponadto zmodernizowane zostaną tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Dzięki temu pociągi będą mogły jeździć Centralną Magistralą Kolejową szybciej niż obecnie.
Rzecznik PKP PLK podkreśla, że mająca się zakończyć pod koniec przyszłego roku modernizacja obu stacji wiąże się z planowaną budową łącznicy kolejowej Czarnca – Włoszczowa Północ. Dzięki niej pociągi kursujące między Kielcami a Warszawą nie będą już musiały zmieniać kierunku jazdy w Żelisławicach. Pozwoli to skrócić czas przejazdu nawet o 30 minut, do około dwóch godzin. Umożliwi także uruchomienie połączeń kolejowych między Kielcami i Łodzią.
W ciągu doby na stacji Włoszczowa Północ zatrzymuje się prawie 30 pociągów, w tym 10 składów Pendolino. Dziesięć lat temu, po oddaniu peronu do użytku, były to zaledwie dwa pociągi.