W połowie maja rozpocznie się kolejny etap remontu linii kolejowej nr 8 między Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Prace zaplanowane na rok mają kosztować ponad 21,5 mln zł. Wyremontowane zostaną tory na odcinku 12 kilometrów, przejazdy kolejowe, a także mosty i przepusty.
Wymienione zostaną także rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem na stacjach Skarżysko i Suchedniów.
Po ich zakończeniu pociągi będą mogły jeździć z prędkością od 100 do 120 kilometrów na godzinę.
To kolejny etap modernizacji linii kolejowej między Skarżyskiem a Suchedniowem. W ubiegłym roku za 23 mln zł remontowane były tory i przejazdy kolejowo-drogowe.
Wciąż nie rozpoczął się natomiast remont linii kolejowej nr 8 między Radomiem a Warką. Kolejarze przewidują, że prace ruszą w 2018 roku. Do tej pory, zmodernizowano jedynie tory na terenie Radomia. Trwają natomiast prace na prawie 30-kilometrowym odcinku między Czachówkiem a Warszawą.
Po modernizacji torów na odcinku Warszawa – Radom pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Natomiast na trasie Radom – Kielce po remoncie torów ich maksymalna prędkość wyniesie od 100-120 kilometrów na godzinę.