Prawie 75 procent telefonów wykonywanych pod nr 112, to próby wywołania fałszywych alarmów. Takie połączenia blokują możliwość udzielenia natychmiastowej pomocy osobom, które jej najbardziej potrzebują – podkreślają pracownicy Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach.
Dziś obchodzony jest dzień numeru 112, a z tej okazji w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach rozpoczęto akcję informacyjną. Przy tej okazji, zaprezentowano próbkę telefonów, które niepotrzebnie marnują czas operatorów
W całym 2015 roku, pod numer 112 zadzwoniono w województwie świętokrzyskim prawie 350 tys. razy. Ponad 90 tys. z nich skutkowało powiadomieniem odpowiednich służb. Wiele z tych zgłoszeń wykonywanych jest przez dzieci, co w opinii wojewody świętokrzyskiego Agaty Wojtyszek świadczy o wysokiej rozpoznawalności numeru w gronie najmłodszych
Pod numer 112 powinniśmy dzwonić przede wszystkim w przypadkach zagrażających zdrowiu lub życiu. Nie powinno się wybierać tego numeru w sprawach np. utrudnień występujących na drogach – przypomina Andrzej Martoś, dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim
Średni czas oczekiwania na połączenie z numerem 112 wynosi 11 sekund. W Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach pracuje 38 osób. W tym roku w całym kraju ma zostać przyjętych dodatkowo 278 operatorów.