Umiejętności uczniów trzecich i piątych klas szkół podstawowych sprawdzał dziś Instytut Badań Edukacyjnych. Dzieci rozwiązywały dwa testy: z języka polskiego i z matematyki. W ten sposób sprawdzano, czy szkoła pomogła dzieciom rozwinąć umiejętności rozumowania, myślenia strategicznego, argumentowania oraz interpretacji tekstu.
Trzecioklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 33 w Kielcach, po sprawdzianie byli zadowoleni. Jak mówili nie był trudny. Choć każde z dzieci wolało inną część testu. Większość preferowała język polski. Podzielone zdania po teście mieli też piątoklasiści, choć dla nich egzamin był dość trudny.
Edyta Dziedzic- Wtorek, zastępca dyrektora szkoły uważa, że umiejętności, które uczniowie zdobyli dziś przydadzą się za rok podczas sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej. Natomiast nauczycielom bardzo pomaga analiza wyników sprawdzianu, zwłaszcza ocena umiejętności trzecioklasistów.
– Są wskazówką, jak pracować z uczniami na poziomie klas 4-6. Możemy też porównać wyniki naszych trzecioklasistów z ocenami ich rówieśników z całej Polski. Instytut udostępnia raporty, wskazując mocne strony każdej klasy, ale też takie, nad którymi wypadałoby jeszcze popracować – tłumaczy Edyta Dziedzic-Wtorek.
Sprawdzian kompetencji przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych jest dobrowolny. W całej Polsce zgłosiło się do niego ponad 6,5 tysiąca szkół podstawowych. Zbiorcze wyniki będą dostępne po 48 godzinach, a w czerwcu IBE upubliczni dane wszystkich szkół.