Reklamowe tablice i szyldy w śródmieściu Kielc mają być uporządkowane i ujednolicone. Urzędnicy z ratusza rozpoczęli przygotowanie przepisów w tej sprawie. Na początek, zmiany obejmą ścisłe centrum.
Prezydent Wojciech Lubawski podkreśla, że będzie to zadanie trudne, ale możliwe do realizacji. Jak dodaje, chaotycznie rozwieszane banery i tablice powodują, że centrum miasta wygląda nieestetycznie.
Przygotowaniem zmian zajmuje się m.in. biuro planowania przestrzennego. Jego dyrektor- Artur Hajdorowicz twierdzi, że konieczne będzie zaangażowanie także innych miejskich instytucji. Mowa o Instytucie Designu, Miejskim Zarządzie Dróg i Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. „Dużo łatwiej byłoby nam, gdyby parlament przyjął ustawę krajobrazową. Wtedy egzekwowanie zapisów dotyczących rodzaju reklam i szyldów byłoby prostsze. Dopóki uregulowań nie ma, musimy radzić sobie w inny sposób”- podkreśla Artur Hajdorowicz.
Najpierw, urzędnicy będą rozmawiać z właścicielami budynków o wyglądzie tablic reklamowych. Będą też proponować nowe rozwiązania, których opracowaniem graficznym zajmą się projektanci ze Wzgórza Zamkowego. Pierwsze efekty porządkowania centrum Kielc powinny być widoczne wiosną.