Na terenie dawnego kamieniołomu na kieleckiej Kadzielni kręcono ostatnie sceny do spotu promującego „Green Velo”, czyli Trasę Rowerową Polski Wschodniej. Docelowo powstanie sześć spotów – jeden dotyczący całej trasy i pięć, które będą prezentować atrakcje pięciu województw, przez które przebiega szlak. Dodatkowo powstanie dwuminutowy film promocyjny.
„Sceny w Kielcach są najbardziej zaawansowane technicznie. To jednocześnie jedno z najdroższych ujęć, bo pozwala uzyskać efekt zatrzymania w czasie” – tłumaczy reżyser Sambor Wilk. „Polega to na jednoczesnym wykonaniu zdjęcia przy użyciu 70 aparatów fotograficznych. To scena charakterystyczna dla filmu „Matrix”, bardzo widowiskowa, ale wymagająca wielu prób” – dodał reżyser.
Spot promujący walory Trasy Rowerowej Polski Wschodniej zostanie zaprezentowany widzom m.in. TVP, TVN i Polsatu w kwietniu 2015 roku, kiedy rozpocznie się promocja projektu „Green Velo”.
„Spoty powstaną w kilku wersjach językowych. Tak, by np. województwo podlaskie mogło zachęcić do korzystania z trasy także Białorusinów” – tłumaczy Jarosław Panek, rzecznik prasowy Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Każdy film będzie trwał 45 sekund.
Powstanie też jeden dwuminutowy. Widzowie zobaczą go przed długim majowym weekendem, więc jest szansa, że wielu postanowi spędzić ten czas na rowerze – dodał Panek.
Produkcja sześciu wersji spotów reklamowych, wraz z ich wersjami językowymi i dwuminutowym filmem promocyjnym będzie kosztować 690 tysięcy złotych. Koszty jego emisji w stacjach telewizyjnych to około 5-7 milionów złotych. Świętokrzyska ROT jest koordynatorem działań promocyjnych Trasy Rowerowej Polski Wschodniej.