Ze świętokrzyskich przedszkoli i szkół nie wpłynęły do kuratorium żadne uwagi lub sugestie dotyczące sposobu wychowania i nauczania dzieci w kontekście podnoszonej ostatnio w dyskusjach ideologii gender.
Niemniej jak powiedziała na naszej antenie kurator oświaty Małgorzata Muzoł – szkoły muszą być przygotowane do obiektywnego przedstawiania wychowankom i ich rodzicom spraw, które „niesie życie”.
W związku z tym na stronie internetowej instytucji pojawił się komunikat w tej sprawie adresowany do dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców. Jest w nim m. in. zawarte stanowisko Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania.
Małgorzata Muzoł przypomniała, że zadaniem kuratorium, a także szkoły jest ochrona dzieci przez różnymi niebezpieczeństwami. W tym kontekście takim niebezpieczeństwem może być niewłaściwe przedstawianie i wykorzystawanie pojęcia gender. Dodała jednak, że ostateczną decyzję o tym, czy ta problematyka będzie omawiana na zajęciach powinni podejmować rodzice po dyskusji z nauczycielami i dyrekcją szkoły czy przedszkola.
W stanowisku Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania – zamieszczonym na stronie internetowej kuratorium możemy przeczytać, że pojęcie gender powinno być rozumiane w kontekście równego traktowania kobiet i mężczyzn. Z kolei równość płci nie oznacza braku biologicznych różnić pomiędzy nimi, czy różnic w najważniejszych rolach jakie pełnią kobiety i mężczyźni, a więc roli matki i ojca. Dlatego też próby łączenia dążeń do wyrównywania szans między kobietami i mężczyznami z seksualizacją dzieci, zamachem na rodzinę czy promocją homoseksualizmu – nie mają racjonalnych podstaw – pisze Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania