Prezydent Ostrowca ma pomysł na sfinansowanie ostatniego odcinka obwodnicy miasta, czyli ulicy Zagłoby. Ponieważ Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma w planach tej inwestycji, to budowę jego zdaniem mógłby prowadzić Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Instytucja nie odmawia, ale sugeruje znalezienie także innych podmiotów współfinansujących zadanie.
Obwodnica Ostrowca
Ostrowiec ma już fragment obwodnicy, która omija miasto od strony
północnej. Aby ją dokończyć brakuje niespełna 3 kilometrów nowej drogi.
Generalna Dyrekcja nie zamierza finansować tej inwestycji, bo planuje
budowę obwodnicy, ale innym przebiegiem. Zadania nie może także
finansować gmina Ostrowiec, bo droga jest poza granicami miasta. Prezydent Jarosław Wilczyński, przedstawił, więc innego, potencjalnego
inwestora. Miałby nim zostać Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich,
bo obwodnica łączyłaby drogi wojewódzkie.
Taki pomysł nie zaskoczył Damiana Urbanowskiego, dyrektora
Świętokrzyskiego Zarząd Dróg Wojewódzkich. Przyznał, że budowa
ostatniego łącznika ulicy Zagłoby z drogą krajową nr 9 rozwiązałaby
problem tranzytu, nie tylko od strony Warszawy do Rzeszowa, ale i
Lublina. Dyrektor Urbanowski ocenił wartość tego przedsięwzięcia na 30
mln zł zastrzegając, że partnerem przy finansowaniu powinny być też
lokalne samorządy. Liczy także na unijne dofinansowanie.
Brak poparcia przez ministerstwo transportu dla tego typu inwestycji
drogowych, spowodował, że ostrowiecki poseł PSL Jarosław Górczyński poparł wniosek opozycji o odwołanie ministra transportu.
Teresa Czajkowska
Planowany przebieg ostatniego odcinka obwodnicy Ostrowca