Organizacje skupiające polskich przedsiębiorców chcą poprawić relacje biznesmenów z administracją publiczną i poprawić wizerunek prywatnych inwestorów w społeczeństwie. Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan” prowadzi szeroką kampanię, informującą o tym co kraj zawdzięcza ludziom prowadzącym własne interesy.
Zbigniew Gajewski – zastępca dyrektora „Lewiatana” przekonywał dziś w Kielcach do zacieśniania współpracy ludzi biznesu, z przedstawicielami administracji. Jego zdaniem, brak współpracy między tymi dwoma sektorami może doprowadzić do poważnych kłopotów. Jedno z najważniejszych obecnie zadań, to wypracowanie strategii rozwoju regionu. Opinie przedsiębiorców są kluczowe, bo bez wypracowanych przez nich pieniędzy, nie da się zrealizować żadnych zamierzeń. A jeśli ich postulaty mnie będą brane pod uwagę, mogą przenieść swoje interesy w miejsca, gdzie zostaną potraktowani poważnie.
Zbigniew Gajewski jest zdania, że w polskim społeczeństwie wciąż funkcjonuje, pochodzące z czasów komunizmu negatywne określenie „prywaciarz”. Konfederacja „Lewiatan” chce zmienić nastawienie ludzi do biznesmenów. Podkreśla, że to prywatni przedsiębiorcy wypracowują 3/4 polskiego PKB i tworzą 60 procent wszystkich miejsc pracy.
Główne hasła kampanii reklamowej, to „Miejsc pracy nie przynosi bocian” i „Inwestycje nie trafiają się jak ślepej kurze ziarno”.
Radosław Podsiadły