Urząd Marszałkowski rozpoczyna kampanię promującą Regionalny Program Operacyjny. Tym razem mają być pokazywane inwestycje, a nie osiągnięcia polityków. W ubiegłym roku, akcja promocyjna wzbudziła poważne kontrowersje.
Opozycja zarzucała marszałkowi Adamowi Jarubasowi, że nie mówi o unijnych projektach, ale promuje siebie przed wyborami parlamentarnymi. Kampania została zawieszona przed wyborami.
Teraz na billboardach i autobusach, a także w spotach telewizyjnych i internetowych będą prezentowane projekty, które zostały dofinansowane z pieniędzy RPO. W reklamówkach i na plakatach znajdą się nowe oczyszczalnie ścieków i wyremontowane drogi- informuje rzecznik marszałka Iwona Sinkiewicz-Potaczała.
Kampania zwróci też uwagę na to, że dzięki unijnym funduszom stworzono prawie 2 tysiące miejsc pracy. „Kampania ma pokazać, jak dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej zmienia się rzeczywistość wokół nas”- podkreśla rzecznik marszałka. Samorząd województwa będzie się też chwalił krytą pływalnią w Strawczynie i kompleksem edukacyjnym w Kostomłotach.
Przetarg na prowadzenie kampanii wygrała częstochowska firma Ermat. Dostanie za nią prawie 250 tys. zł.
Radosław Podsiadły