Brak lekarzy specjalistów i niezbędnego sprzętu, to najważniejsze zastrzeżenia, jakie konsultant wojewódzki ds. chirurgii naczyniowej przedstawił, po kontroli oddziału tej specjalności w opatowskim szpitalu.
Kontrola działalności „naczyniówki” odbywała się na polecenie wojewody, zaniepokojonej informacjami medialnymi o masowym składaniu przez lekarzy wymówień z pracy w szpitalu. Sprawdzanie pracy oddziału zakończyło się w sierpniu, ale efekty pracy konsultanta wojewódzkiego – doktora Janusza Stępnia zostały ujawnione dopiero teraz. Rzecznik wojewody- Agata Wojda informuje, że wojewoda chce poznać więcej szczegółów na temat działalności opatowskiej „naczyniówki” oraz reszty szpitala. W związku z tym, powstanie bardziej szczegółowa wersja tego raportu.
Prezes spółki dzierżawiącej szpital – Jan Gniadek nie chciał komentować zastrzeżeń konsultanta wojewódzki. Stwierdził jedynie, że jego zdaniem są bezpodstawne.
Na uzupełnienie braków wskazanych w trakcie kontroli, szpital ma 30 dni. Wojewoda świętokrzyski poinformowała o zastrzeżeniach konsultanta wojewódzkiego Narodowy Fundusz Zdrowia. Instytucja, pod koniec sierpnia rozpoczęła kontrolę całego szpitala w Opatowie.
Teresa Czajkowska