Poseł PiS Maria Zuba wystąpi do Ministra Transportu Sławomira Nowaka z interpelacją w sprawie przyłączenia województwa świętokrzyskiego do kolei szybkich prędkości. Parlamentarzystka pyta, kiedy może rozpocząć się przebudowa linii kolejowej nr 8 z Kielc do Warszawy i ile będzie kosztować.
Przy okazji Maria Zuba zarzuciła posłowi Arturowi Gieradzie z PO puste deklaracje w tej sprawie. „Świętokrzyski poseł gwarantował w trakcie kampanii wyborczej, że linia nr 8 dołączona zostanie do kolei dużych prędkości. Według moich informacji Ministerstwo Transportu nigdy nie rozważało takiej możliwości”, powiedziała parlamentarzystka.
Poseł Gierada odrzuca zarzuty Marii Zuby. Jak twierdzi nigdy nie obiecywał w kampanii wyborczej podłączenia linii nr 8 do kolei szybkich prędkości. Moja wypowiedź dotyczyła możliwości budowy łącznicy w Czarncy, która znalazła się w planie inwestycyjnym PKP, powiedział Radiu Kielce poseł PO. „Ani rząd Platformy, ani wcześniej rząd Prawa i Sprawiedliwości nie rozważał nigdy dołączenia linii nr 8 do kolei dużych prędkości. Ze względów technicznych jest to możliwe tylko w kierunku Łodzi natomiast linia do Warszawy może być jedynie modernizowana i rewitalizowana i prace w tej sprawie są konsekwentnie realizowane”, dodał Artur Gierada.
Maria Zuba zwróciła się także do świętokrzyskich mediów i polityków o wspólne działanie w sprawie modernizacji dworca kolejowego w Kielcach. „Władze PKP mimo wcześniejszych obietnic odwlekają decyzje w tej sprawie z powodu braku środków finansowych. Wspólny lobbing może przyspieszyć przebudowę kieleckiego dworca” – uważa parlamentarzystka PiS.
Bartłomiej Zapała