Urząd Gminy w Łoniowie przenosi się do nowej siedziby. Budynek jest wielofunkcyjny, mieścić się tam będzie także: Ośrodek Pomocy Społecznej, Urząd Stanu Cywilnego i Gminny Ośrodek Kultury. W nowym obiekcie pracuje już kilka wydziałów Urzędu Gminy, m.in. ewidencja ludności i księgowość.
Budowa siedziby ma długą historię, zaczęła się w 2004 roku. „Inwestycję realizowano z przerwami, ponieważ bywały lata, kiedy gmina musiała oszczędzać na wkład własny do zadań realizowanych z unijnym dofinansowaniem.”- powiedział wójt Łoniowa Szymon Kołacz. Całość kosztowała ok. 4 mln zł. Pieniądze pochodziły z budżetu gminy.
Nowa siedziba urzędu była potrzebna, ponieważ obecna liczy sobie 100 lat i nie spełnia obowiązujących standardów. Panują tam trudne warunki dla urzędników, a interesanci wypełniają dokumenty w przedsionku.
Otwarcie nowego obiektu w Łoniowie zaplanowano na 26 sierpnia, podczas dożynek powiatowych.
Grażyna Szlęzak- Wójcik