Województwo świętokrzyskie stara się zrobić wszystko, żeby przyciągnąć turystów w wakacje. Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała wydarzenia, które mają reklamować nas w kraju i zachęcić jak najwięcej ludzi do odwiedzenia Świętokrzyskiego.
Głównym elementem promocji będą koncerty: „Sabat Czarownic” i „Kabaretowe Wakacje z Duchami”, transmitowane w TVP 2. Rzecznik prasowy ROT-u Jarosław Panek informuje, że na ogólnopolskiej antenie ukaże się także 5 dwuminutowych felietonów, reklamujących konkretne miejsca w Świętokrzyskiem. Chodzi o Krzemionki Opatowskie, Wąchock, Muzeum Porcelany w Ćmielowie, Muzeum Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej i ruiny zamku Krzyżtopór w Ujeździe.
ROT skupia się na równoległym promowaniu różnych modeli wypoczynku- podkreśla Jarosław Panek. Organizacja stara się zainteresować turystów zarówno obiektami historycznymi, jak i szeroką ofertą rekreacyjną i kulturalną regionu.
Po wakacjach planowane jest propagowanie województwa na krajowych i międzynarodowych targach.
Justyna Borycka