W jednej z ogólnopolskich telewizji komercyjnych ruszyła kampania reklamowa województwa świętokrzyskiego. 30. sekundowy spot „Świętokrzyskie czaruje”, który powstał dwa lata temu, pokazuje atrakcje turystyczne naszego regionu, m.in. zamek w Chęcinach, Park Etnograficzny w Tokarni, Dąb Bartek, czy Jura Park w Bałtowie, poinformował Radio Kielce Jacek Kowalczyk, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.
Spoty emitowane są w bardzo dobrym czasie antenowym, tzn. o poranku i wieczorem, kiedy przed telewizorami zasiadają miliony Polaków. Kampania „Świętokrzyskie czaruje” potrwa do 14. maja. Natomiast dzień później, także w jednej z ogólnopolskich telewizji komercyjnych, rozpocznie się kampania, promująca Szlak Archeogeologiczny. W jej ramach kilkaset razy wyemitowany zostanie spot, pokazujący m.in. kieleckie rezerwaty przyrody- Wietrznię i Kadzielnię, a także Krzemionki Opatowskie, czy tetrapoda z Zachełmia koło Zagnańska.
Zdaniem Jacka Kowalczyka- kampanie spotowe, przy stosunkowo niedużych nakładach pieniężnych, trafiają do kilku milionów odbiorców, dlatego to dobry sposób na promocję. Prezes ROT-u przypomina, że województwo świętokrzyskie było w Polsce prekursorem promocji w telewizji.
Kampania, promująca Szlak Archeogeologiczny potrwa do 27. maja. Koszt emisji obu kampanii wyniósł około 400 tysięcy złotych.
Iwona Murawska