Zakończył się remont mostu kolejowego na rzece Pilicy nieopodal Warki. Tym samym od 1 maja pociągi z Kielc przez Skarżysko-Kamienną i Radom nie będą już jeździły do Warszawy objazdem przez Dęblin i Pilawę z pominięciem Warki.
Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK informuje, że dzięki wykonanemu remontowi pociągi nie będą musiały zwalniać. Od 1 maja będą pokonywać most z prędkością 80 km/h. Dodaje, że remont mostu to „preludium do znacznie większego etapu modernizacji linii kolejowej nr 8”. Rozpocznie się ona prawdopodobnie jeszcze w tym roku, a zakończy na przełomie 2014 i 2015 roku.
Według Macieja Dutkiewicza po modernizacji torów na blisko 90% trasy Warszawa – Radom pociągi będą poruszały się z prędkością 160 km/h. Dzięki temu czas przejazdu z Radomia do stolicy ma skrócić się o około godzinę, co oznacza, że skorzystają na tym również mieszkańcy Kielc i Skarżyska.
Modernizacja linii kolejowej nr 8 jest finansowana z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i środowisko”. Orientacyjny koszt tej inwestycji wynosi ponad 1,5 mld zł. Remont mostu na Pilicy kosztował nieco ponad 800 mln zł.
Robert Felczak












