Sandomierz idzie za ciosem i wykorzystuje popularność wśród turystów. W okresie poprzedzającym sezon, a przy tym, przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w piłce nożnej zaplanowana została cała gama działań promocyjnych.
W Warszawie, już od 15 kwietnia, przez 2 miesiące, sandomierskie spoty reklamowe będą prezentowane na ekranach ledowych w przejściu podziemnym przy Dworcu Centralnym oraz wewnątrz stu autobusów miejskich. To samo dotyczy tramwajów w Krakowie oraz pojazdów komunikacji miejskiej w Lublinie. Pasażerowie i przechodnie będą mogli zobaczyć 20 sekundowe spoty o Sandomierzu. Całość będzie kosztować miasto ok. 42 tysięcy złotych.
– Nie jest to duży wydatek, a efekty znaczące, ponieważ rośnie liczba turystów przyjeżdżających do Sandomierza – powiedziała zastępca burmistrza Ewa Kondek. Dodała, że terminy promocyjne nie są bez znaczenia, władze miasta liczą na osoby, które przyjadą na Euro 2012, a przy okazji zdecydują się na wycieczkę do Sandomierza.
Dwa lata temu, Sandomierz przeprowadził dużą kampanię promocyjną, wykorzystując billboardy w największych polskich miastach, reklamy w telewizji, radiu, prasie oraz internecie.
Marcin Borzęcki z Centrum Informacji Turystycznej w Sandomierzu powiedział nam, że turyści często powołują się na te działania twierdząc, że właśnie one skłoniły ich do przyjazdu.
Według władz miasta, w ubiegłym roku, Sandomierz odwiedziło ok. 300 tysięcy turystów.
Grażyna Szlęzak-Wójcik