Na głównej ulicy Kielc, jednym z najdłuższych i najpiękniejszych deptaków w Polsce odbyła się akcja pod hasłem „Budzenie Sienkiewki”. Inicjatywa miała zachęcić mieszkańców stolicy województwa, do robienia zakupów w mniejszych sklepach w centrum miasta. Placówki oferowały dziś promocje sięgające 50%.
Jak przyznaje Iwona Piłat, kierowniczka jednego ze sklepów z odzieżą znajdującego się przy Sienkiewicza, galerie handlowe, to dla mniejszych punktów duża konkurencja. Jej zdaniem, problemem jest zwłaszcza brak możliwości podjechania pod wybrany przez siebie sklep w centrum.
Oprócz zakupów po promocyjnych cenach, na ulicy Sienkiewicza nie brakowało także innych atrakcji. Zobaczyć można było m.in. kąpiel „morsów”, a także posłuchać występów kieleckich wokalistów i zespołów ludowych. Natomiast za sprawą inscenizacji w wykonaniu Klubu Historycznego Hird przenieść się można było w czasy średniowiecza.
Swoją cegiełkę w „Budzenie Sienkiewki” włożyła także policja, która uczyła najmłodszych bezpiecznego poruszania się po drogach i po przejściach dla pieszych, poinformował Tomasz Królak z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach.
W akcję, której patronuje m.in. Radio Kielce, włączyły się także kawiarnie i restauracje usytuowane przy Sienkiewicza. Za symboliczną złotówkę częstowały wszystkich przybyłych kawą i herbatą.
Pierwsza akcja „Budzenia Sienkiewki” odbyła się 4 grudnia. Jej organizatorzy szacują, że tego dnia ulicę Sienkiewicza odwiedziło kilkanaście tysięcy osób.
Iwona Murawska