Średnie obłożenie kieleckich hoteli to niespełna 30%, a obecność stolicy regionu w mediach ogólnopolskich jest znikoma. Jak się okazuje, imprez, którymi możemy się pochwalić jest sporo, ale nie ma pieniędzy na ich odpowiednią promocję.
Jarosław Panek, koordynator do spraw mediów i wizerunku w Regionalnej Organizacji Turystycznej powiedział, że w porównaniu z innymi miastami, Kielce wciąż wydają mało pieniędzy na promocję. Wyjaśnił, że są w Polsce miasta, które każdego roku na swoją promocję wydają kilkanaście milionów złotych, zaś u nas jest to kwota kilku milionów rozłożona na kilka lat.
Kielecka impreza OFF FASHION podawana jest jako przykład ciekawej propozycji znanej również poza granicami kraju. Wpisuje się w coraz większe zainteresowanie modą wśród społeczeństwa, ale wydarzenia nie widać w mediach ogólnopolskich, bo nie ma na to pieniędzy- podkreślił Jarosław Pajdak.Magdalena Kusztal, dyrektor Kieleckiego Centrum Kultury, organizatorka OFF FASHION, mówi, że sama impreza promuje miasto, choć jak przyznaje, największy efekt daje właśnie promocja w telewizji.
Specjaliści od marketingu oceniają, że Kielce dobrze promują się przez sport. Zarówno Korona Kielce jak i VIVE Targi Kielce to marki dobrze rozpoznawalne w całej Polsce, na co wpływ mają m.in. transmisje imprez sportowych w telewizji.
M. Michta.