Sandomierz rozpoczął kampanię promocyjną w Programie I Telewizji Polskiej. Jest ona połączona z akcją charytatywną na rzecz budowy przedszkola nr 5, zniszczonego przez ubiegłoroczną powódź. Od dzisiaj, do 11 września pojawiać się będą spoty reklamowe miasta. Nagranych zostało kilka felietonów do programu „Kawa czy herbata”, będą też wejścia na żywo.
Jak powiedziała zastępca burmistrza Sandomierza Ewa Kondek poruszane tematy dotyczą różnych dziedzin, m.in. turystyki, kultury oraz inwestycji. W trakcie audycji podawane jest konto Polskiej Akcji Humanitarnej, która udostępniła je dla zbiórki pieniędzy na rzecz budowy sandomierskiego przedszkola.
Telewizyjna Promocja Sandomierza potrwa do 11 września. Kosztować będzie 120 tysięcy złotych. Pieniądze pochodzą z budżetu miasta.
Sandomierz intensywnie zabiega o turystów. Miastu zależy na tym, aby utrzymać duży ruch turystyczny, który pojawił się w związku z emisją serialu telewizyjnego „Ojciec Mateusz”, kręconego głównie w tym mieście.
Tego lata, w Warszawie, Krakowie i Lublinie jeździły miejskie autobusy z reklamą Sandomierza. Wcześniej spoty można było oglądać na ekranach ledowych przy Dworcu Centralnym w stolicy. Ponadto miasto uczestniczyło we wszystkich ważniejszych targach turystycznych.
W planach jest realizacja wspólnego, dużego projektu promocyjnego wraz z Tarnobrzegiem. Miasta starają się o dofinansowanie wniosku z Programu Rozwoju Polski Wschodniej.
Grażyna Szlęzak- Wójcik