Cyberprzestępcy coraz częściej atakują usługi oferowane w sieci. Według ekspertów należy się spodziewać zwiększonej liczby cyberzagrożeń. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa informatycznego.
Według raportów firm zajmujących się obsługą sklepów internetowych cyberoszuści rocznie atakują polskie strony aż 6 tys. razy. Mateusz Osiecki, który specjalizuje się w obsłudze domen internetowych mówi, że już 2 lata temu aż 87 proc. sklepów internetowych doświadczyło co najmniej raz cyberataku. Najczęściej cyberoszuści atakują sklepy poprzez próby instalowania fałszywego oprogramowania lub spamują sklepy wykorzystując fałszywe opinie o produktach z linkami.
– Każdy taki atak naraża sklep na utratę zaufania i klientów, które potem trudno odbudować – uważa Mateusz Osiecki.
Firmy działające w usługach e-commerce powinny zainwestować w bezpieczeństwo. Domeny internetowe powinny być chronione m.in. certyfikatami ISS, które szyfrują wrażliwe dane, sprawdzać zabezpieczenia firm dostarczających usługi oraz chronić usługę płatności on-line poprzez moduły z nowoczesnymi metodami uwierzytelniania płatności i danych.
Od czasu wybuchu wojny na Ukrainie polskie służby wywiadowcze informują o wzmożonym ruchu w cyberprzestrzeni. Zgodnie z decyzją premiera Mateusza Morawieckiego w Polsce obowiązuje trzeci stopień alarmowy CHARLIE-CRP. Wprowadzono go na terytorium całego kraju. Dodatkowo drugi stopień alarmowy BRAVO wprowadzono na terenie województw lubelskiego i podkarpackiego. Alarmy obowiązują do połowy kwietnia.