Wykonawca przebudowy starego mostu na Wiśle w Sandomierzu rozpoczął stawianie zaplecza dla ekipy. Po prawej stronie Wisły, przy ekranach akustycznych ustawiane są kontenery, gromadzony jest sprzęt i maszyny budowlane. Oznakowane zostały też wjazdy i wyjazdy. Prace nie przeszkadzają na razie w ruchu na drodze krajowej nr 77, której częścią jest most.
Jak informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aktualnie wykonawca pracuje nad projektem włączenia mostu do układu komunikacyjnego Sandomierza i kończy uzyskiwanie niezbędnych uzgodnień do pierwszych prac rozbiórkowych. Zanim one nastąpią firma dokona przełożenia i przebudowy instalacji podwieszonych do starego mostu. Później nastąpi frezowanie nawierzchni na starym moście. Te prace planowane są na sierpień.
– Jeżeli chodzi o prace stricte budowlane, to w pierwszej kolejności będą one dotyczyć rozbiórki mostu do podpór, które zostaną wzmocnione. Następnie wykonana zostanie nowa konstrukcja, podobna wyglądem do nowego mostu, wybudowanego w 2011 roku – dodaje Małgorzata Pawelec. – Docelowo oba mosty będą tworzyć dwujezdniową przeprawę przez Wisłę.
Umowa na przebudowę mostu na Wiśle w ciągu drogi krajowej nr 77 podpisana została w czerwcu 2021 roku. Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj, a jej koszt to ok. 68 mln zł. Zgodnie z kontraktem roboty powinny zakończyć się wiosną 2024 roku. Inwestycję realizuje forma Intop Tarnobrzeg.