Billboardy promujące walory województwa świętokrzyskiego, spoty promocyjne w telewizji, a także prezentacja największych atrakcji turystycznych regonu na antenie ogólnopolskich kanałów telewizyjnych – to główne założenia kampanii promującej województwo „Świętokrzyskie – jesteśmy blisko. Przyjedź. Zobacz. Zainwestuj”.
Jak informuje marszałek Andrzej Bętkowski, liczba turystów odwiedzających województwo świętokrzyskie, z roku na rok stale się zwiększa. Głównym celem kampanii, poza promocja turystyczną regionu jest także zwiększenie zainteresowania inwestowaniem w województwie świętokrzyskim, poprzez pokazanie jego walorów gospodarczych. Jak zaznacza, działania w ramach akcji są bardzo różnorodne.
– Zaczęliśmy od rozmieszczenia w województwach ościennych 11 billboardów zachęcających do odwiedzenia naszego województwa. Następnie w czerwcu zrealizowaliśmy telewizyjne spoty promujące region, realizowane we współpracy z ambasadorem kampanii aktorem Rafałem Cieszyńskim. W sumie zostało zrealizowanych pięć spotów tematycznych, dwa turystyczne, dwa gospodarcze oraz jeden uniwersalny. Materiały filmowe były prezentowane na antenach Telewizji Polskiej a także telewizji Polsat. W sumie spoty promujące zostały wyemitowane ponad 200 razy – opisuje marszałek.
W materiałach filmowych prezentowanych na ogólnopolskich antenach telewizyjnych obejrzeć możemy między innymi miejsca związane z gospodarką regionu, takie jak Targi Kielce, powstający Główny Urząd Miar, Specjalną Strefę Ekonomiczną Starachowice, Eksponowane są także główne atrakcje turystyczne regionu takie jak Uzdrowisko w Busku Zdroju, Sandomierz czy urokliwe zakątki Ponidzia.
Kampania promocyjna została oficjalnie zainaugurowana w Sandomierzu pod koniec kwietnia. Twarzą akcji został, aktor Rafał Cieszyński, doskonale znany między innymi z serialu „Ojciec Mateusz”. W trakcie inauguracji aktor podkreślał, że udział w przedsięwzięciu jest dla niego dużym wyróżnieniem.
– Świętokrzyskie, a także Sandomierz to jedyne takie miejsce, które kojarzy mi się jednocześnie z wypoczynkiem, przyjemnością i pracą. Odwiedzając Świętokrzyskie można przenieść się do wyjątkowej magicznej krainy- ocenia.
W ramach akcji promującej region, w minioną niedzielę z wybranymi atrakcjami turystycznymi województwa mogli zapoznać się widzowie TVP 2, w programie „Pytanie na śniadanie”, gdzie prezentowany był m.in. Zamek w Chęcinach, Jaskinia Raj i spływ kajakowy Czarną Nidą.
Kampania „Świętokrzyskie – jesteśmy blisko” została zrealizowana dzięki unijnym funduszom z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jej wartość to ponad 2,1 mln zł.