Do lipca przyszłego roku potrwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 758, od Ujazdu, do granic gminy Iwaniska. Dzisiaj (wtorek, 23 sierpnia) nastąpiło oficjalne wbicie łopaty pod inwestycję. Zadanie obejmuje prace na odcinku prawie 3,5 kilometra. Plac budowy jest już wykarczowany, a jutro saperzy sprawdzą teren budowy. Następnie wjadą koparki.
Jak informuje marszałek województwa Andrzej Bętkowski, zadanie nie jest duże, ale bardzo istotne dla regionu, powiatu opatowskiego i gminy Iwaniska.
– Koszt tej inwestycji to 14,6 mln zł, połowa tej kwoty pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego, a pozostały wkład z budżetu województwa – mówi marszałek.
Członek zarządu województwa Marek Jońca podkreśla, że remont tego odcinka to początek prac nad modernizacją drogi aż do Wisły i przeprawy do Tarnobrzega. Od lat słychać utyskiwania na zły stan drogi, pełnej wybojów i dziur.
– Ten odcinek ma już cykl przygotowawczy, a dziś wykonawczy, który jest daleko zaawansowany. 3,5 kilometra remontujemy teraz, następny będzie odcinek od granicy Klimontowa do początku obwodnicy, ponieważ opracowywana jest dokumentacja projektowa. Mamy też końcowy etap opracowywania dokumentacji dla obwodnicy Klimontowa – mówi Marek Jońca.
Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Kielcach Jerzy Wrona informuje, że droga będzie poszerzona do 7 metrów.
– Dodatkowo na całej długości wybudowany będzie chodnik, zmodernizowana zostanie też istniejąca ścieżka rowerowa. Przewidziana jest budowa pięciu skrzyżowań z drogami podrzędnymi, a także zjazdów do posesji – wymienia Jerzy Wrona.
Jak dodaje dyrektor, droga na czas remontu jest zamknięta dla zwykłego ruchu i należy jechać objazdami, natomiast przejechać mogą mieszkańcy do swoich posesji, a także turyści do atrakcji – Osady Neolitycznej w Kopcu, która znajduje się tuż przy remontowanej drodze.
Burmistrz Iwanisk Marek Staniek jest wdzięczny władzom województwa za remont bardzo zniszczonego odcinka. Nowa droga posłuży także powstającemu zakładowi, produkującemu nawozy mineralne. Z kolei starosta opatowski Tomasz Staniek podkreśla, że trasa łączy dwa powiaty, ale jest też ważna na szlaku województwa, a ostatni remont wykonano tam 30 lat temu.