Wojewódzki Szpital Zespolony w Kielcach wprowadził ułatwienie dla pacjentów oraz odwiedzających. W ośmiu miejscach na terenie lecznicy ustawiono infokioski, które podpowiadają, jak poruszać się po szpitalu – informuje Krzysztof Bidas, zastępca dyrektora placówki.
– Każdy pacjent, który wchodzi do szpitala może dzięki temu dowiedzieć się jak dojść do danego obiektu w szpitalu. Infokiosk jest bardzo łatwy w obsłudze. Krok po kroku prowadzi pacjenta niemalże za rękę, jak powinien dalej postępować i które ikonki naciskać – mówi Krzysztof Bidas.
Infokioski znajdują się m.in. w budynku głównym szpitala, Świętokrzyskim Centrum Kardiologii, Świętokrzyskim Centrum Neurologii oraz w Klinicznym Oddziale Rehabilitacji przy ulicy Kościuszki – informuje Anna Mazur-Kałuża, rzecznik lecznicy.
– Infokiosk składa się z dużego, czytelnego ekranu z dużymi literami. Gdy ktoś zaczyna z niego korzystać, na monitorze pojawia się pytanie, co zamierza zrobić. Można sprawdzić swoją lokalizację oraz wyszukać miejsce, do którego chce się dotrzeć. Wówczas na ekranie pokazana zostanie trasa do celu. Można także sprawdzić mapę budynków szpitala. Komunikaty pojawiają się na ekranie infokiosku, ale są także mówione przez lektora – wyjaśnia Anna Mazur-Kałuża.
Infokioski zostały kupione w ramach programu „Dostępność Plus dla zdrowia”. W jego ramach powstała również nowa strona internetowa, która jest dostosowana do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami, gdzie widnieje m.in. tłumacz języka migowego.
Ponadto, personel pracujący w szpitalnym oddziale ratunkowym, izbie przyjęć i przychodni przyszpitalnej otrzymał tablety ze specjalnymi programami, które mają ułatwić kontakt m.in. z osobami z problemami słuchu, czy wzroku.