KS Iskra Kielce S.A. przedstawiła drugi raport z działalności klubu. Publikujemy go w całości.
Prezentowany poniżej raport jest podsumowaniem ostatnich kilku tygodni pracy, a także zawiera plany na najbliższy okres.
Dzieli się on zestawienie podejmowanych inicjatyw w aspekcie sportowym, aspekcie organizacyjnym oraz aspekcie biznesowym i marketingowym. Zapraszamy do skorzystania z niego podczas przygotowywanych przez Państwa publikacji poświęconych temu tematowi.
Aspekt sportowy
- Władze klubu i pion sportowy stworzyły plan rozwoju zespołu w perspektywie najbliższych trzech sezonów.
- Przedłużony został kontrakt ze skrzydłowym Arkadiuszem Morytą do 2027 roku,
- Podpisany został trzyletni kontrakt z węgierskim prawym rozgrywającym Dominikiem Mathe, który zacznie obowiązywać od czerwca 2024. W ten sposób uzupełniona została luka na tej pozycji. Jednocześnie z końcem obecnego sezonu rozstaniemy się z Pawłem Paczkowskim.
- Klub cały czas prowadzi negocjacje w sprawie przedłużenia kontraktów kolejnych zawodników. Jednocześnie sonduje możliwości innych zmian kadrowych dostosowując je także do możliwości finansowych.
- Tuż przed świętami Bożego Narodzenia zgodę od lekarzy operujących na wznowienie treningów z pełnym obciążeniem lekarzy dostał egipski lewy rozgrywający Hassan Kaddah. Także chorwacki bramkarz Sando Mestrić będzie do pełnej dyspozycji sztabu szkoleniowego od styczniowych treningów. Te rozpoczną się 15 stycznia w Kielcach.
Aspekt organizacyjny
- Wdrażany w klubie jest elektorniczny system obiegu faktur zarówno kosztowych, jak i przychodowych. To rozwiązanie pozwoli nam na usprawnienie funkcjonowania klubu oraz lepszy monitoring kosztowy.
- W drugiej części trwającego sezonu wraz z naszym partnerem biznesowym wprowadzimy możliwość zwalniania swoich miejsc przez karnetowiczów, którzy nie będą mogli uczestniczyć w wybranym przez siebie meczu. Miejsce takie będzie mogło być przeznaczone do ponownej sprzedaży.
- Z naszej inicjatywy, a dzięki przychylności Miasta Kielce oraz Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, w Hali Legionów zamontowany już został telebim. Posiadanie go jest jednym z wymogów Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej do rozgrywania meczów Ligi Mistrzów. Ale co najważniejsze, pozwoli on jeszcze bardziej uatrakcyjnić meczową otoczkę.
- W styczniu spodziewamy się nowej wykładziny tzw. teraflexu. Służy ona do rozgrywania meczów Orlen Superligi oraz Ligi Mistrzów. Dotychczasowa miała już 14 lat i nie spełniała standardów rozgrywania meczów na najwyższym poziomie sportowym.
- W połowie stycznia 2024 r. zaplanowano pierwsze zebranie Rady Sponsorów Klubu.
- W ostatnich tygodniach spłacone zostało pierwsze zadłużenie klubu względem zespołu. Niemniej jednak nadal mamy świadomość olbrzymiego wyzwania finansowego, które stoi przed klubem zarówno przyszłości, jakim jest pokrycie pozostałego długu powstałego w ostatnich dwóch latach funkcjonowania klubu.
- Trwają bardzo zaawansowane prace nad otworzeniem Muzeum Historii Klubu. Zebrano już większość planowanych i przewidzianych eksponatów, przygotowano dokumentację, zaaranżowano miejsce (we wnękach pod trybunami w korytarzach po obu stronach Hali Legionów). Lada dzień rozpoczną się ostatnie prace budowlane. Spodziewamy się, że otwarcie powinno nastąpić w lutym, czyli wraz z pierwszymi meczami drugiej części sezonu. Muzeum Historii Klubu powstaje dzięki zaangażowaniu sponsorów i partnerów klubu – , m.in. firm Creo Concept, Kieleckiej Fabryki Mebli, Dekorian Home, Opara Budownictwo, DWA, Szkło-tech.
- W Hali Legionów aranżowane jest nowe miejsce na przedmeczowe spotkania medialne z zawodnikami i trenerami. Jednocześnie to pomieszczenie będzie pełniło funkcję kameralnej sali konferencyjnej.
- Podczas listopadowego meczu Ligi Mistrzów Industrii Kielce z RK Zagrzeb gościliśmy byłego znakomitego skrzydłowego naszego klubu Roberta Nowakowskiego. Wraz ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce byliśmy organizatorem jego przyjazdu, podczas którego otrzymał Diamentową Odznakę ZPRP.
- Dzięki zaangażowaniu naszego partnera RK Studio wyremontowane zostało zaplecze kuchenne sali VIP. Dzięki temu wyraźnie poprawi jakość obsługi naszych gości.
- Podczas grudniowej Świętokrzyskiej Gali Wolontariatu otrzymaliśmy wyróżnienie za działalność klubu w zakresie wolontariatu. Z kolei podczas Gali Sport Biznes Polska wiceprezes KS Iskra Kielce S.A. Paweł Papaj otrzymał nagrodę indywidualną.
Aspekt biznesowy i marketingowy
- Podpisana została umowa sponsoringową z firmą Enea, na mocy której spółka ta będzie Sponsorem Strategicznym klubu,
- Podpisana została umowa sponsoringowa z firmą Realme, która nie tylko stała się sponsorem, ale również dostarczy nam swoje produkty. Dzięki temu w Hali Legionów pojawią się rozwiązania multimedialne jak telewizory w korytarzach.
- Podpisana została umowa sponsoringowa z firmą Electra M&E Polska, na mocy której dołączyła do grona Sponsorów Głównych.
- Podpisana została umowa partnerska z Targami Kielce. Klub i Targi Kielce współpracować będą m.in. w zakresie wspólnej promocji wydarzeń – imprez targowych oraz meczów.
- Podpisano także trzy umowy z firmami, które dołączyły do projektu Iskra Biznes. To firmy Bożęcki Optyk, Śmietanka Ubezpieczenia, Funfloor. Z kolei nową umowę zawarliśmy z ZDZ Kielce oraz Echo Investment.
- Nieustannie trwają aktywne poszukiwania kolejnych sponsorów. Otrzymujemy również bardzo cenne wsparcie od aktualnych sponsorów i partnerów, którzy są z klubem od dłuższego czasu. Za całe wsparcie bardzo serdecznie dziękujemy.
- Zrealizowaliśmy projekt promocji Polski w ramach współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Wypełniliśmy założenia wspólnego projektu w ponad 200%.
- We współpracy z uznanym na polskiej scenie muzycznej raperem Tau zrealizowaliśmy piosenkę oraz teledysk promujący klub. Realizację tego przedsięwzięcia wsparły firmy Forbuild, Vigo, KW Morawica, Lewiatan, Polaris i Chemar Rurociągi.
- Począwszy ode meczów październików do ostatniego miejsca zapełniła się Hala Legionów podczas każdego meczu Ligi Mistrzów. Z kolei średnia frekwencja podczas spotkań Orlen Superligi wyniosła ok. 60%, a jednym z najważniejszych zadań w drugiej części sezonu będzie jej poprawa.
- W celu poprawy frekwencji oraz uatrakcyjnienia widowiska sportowego zorganizowaliśmy kolejne atrakcje. Przede wszystkim położyliśmy nacisk na zabawy i animację dzieciaków, ale również zorganizowaliśmy pierwsze Targi Iskra Business czy we współpracy ze Świętokrzyskim Centrum Onkologii promowaliśmy profilaktykę onkologiczną.
- Zwiększyliśmy zakres promocji meczów Industrii Kielce poprzez emisję spotów w kolejnych kanałach medialnych. Postawiliśmy także na marketing bezpośredni. Z tego powodu organizowaliśmy wizyty zawodników w galeriach handlowych, wizyty w szkołach, promocję wśród gości hotelu Binkowski.
- Odbyliśmy spotkanie się z dyrektorami wszystkich szkół w Kielcach. Celem było zachęcenia dzieci do pojawienia się na trybunach Hali Legionów podczas meczów, zaś od 1 lutego rozpocznie się dedykowany program.
- Zorganizowaliśmy treningi mikołajkowe z zawodnikami dla sponsorów klubu i ich dzieci oraz dla dzieci trenujących w ramach Vive Kids.
- Pracujemy nad systemem automatyzacji marketingu, zwłaszcza komunikacji.
- Odświeżony został Sklep Kibica i poszerzony dostępny asortyment (sprzedaliśmy np. rekordową liczbę kalendarzy, z motywem AI zwiększając tym samym sprzedaż o 65%)
- Nasz kanał na Instagramie przekroczył 100 tysięcy obserwujących i stał się czwartym największym w Lidze Mistrzów piłki ręcznej oraz czwartym największym wśród klubów sportowych we wszystkich dyscyplinach w Polsce.
- Opracowywany jest już wzór koszulki meczowej na sezon 2024/2025.