Maciej Giemza został zawodnikiem fabrycznym Polaris Polska Racing Team. 28-letni wychowanek KTM Novi Korona Kielce, który w barwach ORLEN Teamu wystartował na motocyklu w siedmiu Rajdach Dakar, przesiada się do czterokołowego pojazdu SSV.
„Po ponad 15 latach ścigania motocyklem po całym świecie, przyszedł czas na zmiany. Ostatnie kilka miesięcy, a tak naprawdę dwa lata były bardzo ciężkie pod względem sportowym. Ostatnie dwa Dakary nie były dla mnie szczęśliwe i po tych ciężkich momentach przyszedł czas na zmiany” – napisał w swoich mediach społecznościowych.
W najbliższym sezonie Maciej Giemza będzie ścigał się w pojeździe SSV. Został jednym z dwóch kierowców fabrycznych Polaris Polska Racing Team. Jego pilotem będzie niezwykle doświadczony i ceniony w rajdowym świecie Rafał Marton.
„Jestem bardzo podekscytowany nadchodzącym sezonem, ponieważ będzie to jedno wielkie wyzwanie. Przesiadka do nowego sprzętu, pilot dyktujący mi roadbooka do ucha i wiele innych czynników, do których muszę się przyzwyczaić. Jako fabryczny zawodnik Polaris Polska Racing Team dam z siebie wszystko i razem z Rafałem Martonem na prawym fotelu, będziemy zbierać cenne doświadczenie”
„Bardzo się cieszę, że drugim kierowcą będzie Michał Kościuszko, którego za dzieciaka mogłem obserwować na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata. Jego ogromny bagaż doświadczeń na pewno zaprocentuje również w mojej jeździe. Trzymajcie kciuki bo 19 kwietnia zaczynamy ściganie na Poligonie w Drawsku” – zakończył swój wpis na Instagramie.
Mieszkający w Piekoszowie k/Kielc sportowiec, na tegorocznym Rajdzie Dakar doznał poważnej kontuzji nadgarstka i na 6. etapie musiał wycofać się z rywalizacji. Po powrocie do Polski przeszedł dwie operacje. Obecnie wraca do pełni zdrowia.
– Jest już zdecydowanie lepiej. Powoli zaczynam chwytać kierownicę – powiedział w rozmowie z Radiem Kielce Maciej Giemza.
SSV (side-by-side vehicle) to angielska nazwa pojazdu terenowego. Najczęściej stosowane modele mają dwa miejsca: dla kierowcy i towarzyszącego mu pasażera. W przeciwieństwie do quadów, pojazdy SSV mają ramę, która może funkcjonować samodzielnie lub być podstawą do stworzenia dachu. Biorąc pod uwagę moc silnika i stosunkowo małą wagę pojazdu, rama stanowi ważny element zapewniający bezpieczeństwo osób poruszających się maszynami SSV.