Prace betoniarskie na budowanym moście wiślanym w Sandomierzu są już na półmetku.
Jednocześnie kontynuowane są zbrojenia kolejnych odcinków płyty pomostu oraz kap chodnikowych, na których znajdują się bariery energochłonne, chodnik dla pieszych, balustrady oraz krawężniki. Są to elementy zapewniające bezpieczeństwo użytkownikom mostu – informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomina jednocześnie, że w czerwcu zamontowano ostatnie elementy stalowej konstrukcji mostu, która tym samym zyskała ciągłość.
– Łączna powierzchnia tych elementów ma około 17 tysięcy metrów kwadratowych, waży około 1300 ton. Po wykonaniu zabezpieczeń antykorozyjnych wykonawca rozpoczął kolejny etap rozbudowy obiektu, czyli betonowanie płyty pomostu i kap chodnikowych. Przed przystąpieniem do betonowania następnych fragmentów płyty wykonywane są zbrojenia – dodaje Małgorzata Pawelec-Buras.
– Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu rozpoczął się w listopadzie ubiegłego roku, po wcześniejszej rozbiórce starego obiektu. W tym roku planowane jest m.in. przełożenie na nowy most mediów, które na czas robót umieszczone zostały na użytkowanym obecnie równoległym obiekcie – informuje rzecznik kieleckiego oddziału GDDKiA.
Nowym mostem w Sandomierzu pojedziemy już w przyszłym roku. W tym celu w prawobrzeżnej części miasta wybudowany zostanie węzeł zapewniający skomunikowanie nowej przeprawy z istniejącą drogą krajową nr 77.