Miejski Zarząd Dróg w Kielcach ogłasza przetarg na trzy odcinki ścieżek rowerowych w ramach programu Kielecki Rower Miejski. Tymczasem są odcinki, które na remont czekają od lat i w tej kwestii na razie nic się nie zmieni.
Jak mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik MZD w Kielcach, rozpoczyna się przetarg na budowę odcinków ścieżek rowerowych głównie w ciągu Alei Solidarności.
– Ogłosiliśmy przetarg na dwa odcinki wzdłuż Alei Solidarności, czyli od Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego do wjazdu do Galerii Echo oraz od wjazdu do stacji Orlen do połączenia z drogą dla rowerów w Parku im. Dygasińskiego. W skład tego zestawienia wchodzi też odcinek położony bardziej na północ, który połączy ścieżkę dla rowerów na ulicy Jana Nowaka Jeziorańskiego ze ścieżką, która znajduje się na ulicy Sikorskiego – wyjaśnia rzecznik.
Zwycięską ofertę poznamy w ciągu kilku dni. Wykonawca na zrealizowanie usług będzie miał osiem miesięcy od podpisania umowy.
Kielecki Rower Miejski w sumie przewiduje budowę dziewięciu odcinków infrastruktury rowerowej. Trzy wyżej wymienione mają opracowaną koncepcję projektową, a pozostałe sześć jest w fazie projektowania.
– Planujemy połączenie ulicy Daleszyckiej z Pileckiego, drogę dla rowerów w ciągu ulicy Warszawskiej, a dokładnie od Turystycznej do Orkana. Ponadto ścieżkę na ulicy Szajnowicza- Iwanowa, na odcinku pomiędzy Grunwaldzką, a ulicą Puscha. Natomiast na południu miasta planujemy budowę na ulicy Weterynaryjnej, od Ściegiennego do Łanowej, a w centrum dodatkowo przy Alei Solidarności, pomiędzy Aleją IX wieków Kielc, a Aleją Tysiąclecia Państwa Polskiego – mówi Jarosław Skrzydło.
Jednak w ferworze nowych inwestycji infrastruktury rowerowej, zapomina się o trasach, które są w złym stanie od lat. Przykładem jest ścieżka rowerowa wokół Zalewu Kieleckiego, która posiada ubytki oraz ścieżka rowerowa przy ulicy Żytniej, która w pewnym miejscu nagle się kończy. Rzecznik MZD twierdzi, że modernizacja ścieżki wokół zalewu byłaby kosztowna, a ze względu na sytuację finansową miasta, nie planuje się jej wymiany.
– Jeżeli chodzi o ścieżkę wokół zalewu to będzie ona poddawana jedynie bieżącemu utrzymaniu. Pokrycie jej nawierzchnią bitumiczną byłoby niezwykle kosztownym przedsięwzięciem i skomplikowane jeśli chodzi o kwestię związaną z gruntami. Natomiast na ulicy Żytniej planujemy „przepuścić” rowerzystów w nieco inny sposób i obecnie pracujemy nad nowym rozwiązaniem – dodaje rzecznik.
Zakończenie budowy ścieżek rowerowych w ramach programu Kielecki Rower Miejski powinno zakończyć się do końca 2022 roku.